Buatlah teks deskriptif tentang kegiatan kalian selama belajar dirumah dlm bhs. inggris​

Posted on

Buatlah teks deskriptif tentang kegiatan kalian selama belajar dirumah dlm bhs. inggris​

Jawaban:From Monday to Saturday, I usually wake up at 5 o’clock in the morning. I need to prepare myself to school. There are many activities I have to do before going to school.

First of all, I do my bed until it is very tidy. After that, I sweep the floor. I love to see my room neat and clean. When I still feel sleepy, I walk around my house. Also, I do some physical movements to stretch my body.

Then, I prepare some books based on schedule. I do not want to leave any book at home. I wash my face, brush my teeth, then have a shower. Finally, I eat breakfast after wearing my school uniform. Before going to school I hug my parents. I enjoy learning time at school and like to play with my friends too.

The school finishes at 1 p.m. After school, I change my uniform then have lunch. I usually help parents to cook for our dinner and help to wash dishes after eating. After watching TV for one hour, I study and do my homework. At the end, I go to sleep at 9 p.m.

Contoh Kegiatan sehari hari dalam bahasa Indonesia

Dari Senin sampai Sabtu, saya biasanya bangun jam 5 pagi. Saya perlu mempersiapkan diri ke sekolah. Ada banyak aktivitas yang harus saya lakukan sebelum pergi ke sekolah.

Pertama-tama, saya tidur saya sampai sangat rapi. Setelah itu, saya menyapu lantai. Saya suka melihat kamar saya rapi dan bersih. Saat saya masih merasa mengantuk, saya berjalan mengelilingi rumah saya. Juga, saya melakukan beberapa gerakan fisik untuk meregangkan tubuh saya.

Lalu, saya menyiapkan beberapa buku berdasarkan jadwal. Saya tidak ingin meninggalkan buku apapun di rumah. Aku mencuci muka, menggosok gigi, lalu mandi. Akhirnya, saya makan sarapan setelah memakai seragam sekolah saya. Sebelum pergi ke sekolah aku memeluk orangtuaku. Saya menikmati waktu belajar di sekolah dan suka bermain dengan teman-teman saya juga.

Sekolah selesai pada pukul 1 siang. Setelah sekolah, saya mengganti seragam saya lalu makan siang. Saya biasanya membantu orang tua memasak untuk makan malam kami dan membantu mencuci piring setelah makan. Setelah menonton TV selama satu jam, saya belajar dan melakukan pekerjaan rumah saya. Pada akhirnya, saya pergi tidur jam 9 malam.

Enrich Your Vocabulary!

Penjelasan:MAAF Mantaps