Buatlah 1 contoh full format of a personal letters ​

Posted on

Buatlah 1 contoh full format of a personal letters ​

Jawaban:

Hello everyone, How are you today? Pada kesempatan kali ini saya akan memberikan beberapa contoh Personal Letter. Kebetulan saya punya hobi berkirim surat dan kartu pos ke luar negeri. Nah jadi sekarang saya ingin share beberapa surat dari teman saya yang di luar negeri. Mengulas sedikit tentang personal letter. Personal Letter merupakan surat tidak resmi yang ditulis untuk perseorangan, biasanya yang terlibat hanyalah dua orang yang saling mengenal. Untuk jaman sekarang memang tulis menulis surat sudah ketinggalan jaman, orang-orang lebih memilih untuk menggunakan aplikasi chatting pada smartphone mereka dibanding harus mengirim surat. Namun, menurut saya sisi menyenangkan dari surat-menyurat adalah prosesnya itu sendiri, dari mulai menulis, mengirimkan ke kantor pos, lalu menunggu balasan dari teman kita. Baiklah, yuk kita langsung saja simak beberapa contoh personal letter di bawah ini.

Contoh Personal Letter 1

Dear Sisca

Thank you for being my pen pal! I guess I'll start off by introducing myself better. My name is Angel, I'm born and raised in Calgary. It's a city located in Alberta, Canada. I'm 18 years old. I'm a capricorn. I'm studying travel and tourism at a college. I like Anime, some that I'm curently watching are Nisekoi, Magi: The Kingdom of Magic, and Super Sonico The Animation. I enjoy manga as well. I like listening to K-Pop. Current fav: Hot Summer – f(x) and Electric Shock. Tell me about yourself.

I heard you like cute things, okay not heard, you told me yourself… Anyways, I love them too! All that "kawaii" Japanese stuff. You also love pink huh. That's cute, I like pink too. But my favorite color is green. Well, I will stop here for now. I'm interested in hearing about Indonesia, tell me about it! I look forward to hear back from you Sisca!!

Sincerely, Angel.